maandag 5 november 2012

Research Concept

Donderdag 1 november had ik weer mijn wekelijkse bespreking met een van mijn docenten, van haar had ik de tip gekregen om nieuwe beelden te zoeken of maken die beter bij mijn concept passen. Net als een woordweb. Via een Engelse site is dit makkelijk te doen, deze zoekt automatisch ook associaties op!  


Ik ben die dag ook nog langs gegaan bij mijn oude stageplek. Bij de Bas Kosters Studio, hier heb ik ook mijn concept en ideeĆ«n kunnen bespreken. Ik heb hier veel tips gekregen. Mijn verhaal is goed, maar als ik het alleen over de Catalaanse onafhankelijk doe en de strijd die daarbij gevoerd wordt, dan blijft mijn onderwerp heel klein. Net als de associaties die het publiek bij mijn collectie gaat krijgen. Ik wil juist dat iedereen met mijn collectie gelijk mijn verhaal begrijpt, net als dat ze weten waar het over gaat en waar ik voor sta! Dat kan ik doen als ik mijn onderwerp, de onafhankelijks strijd globaler trek. Ik ga onderzoek doen naar de overeenkomsten bij de protesten en ook naar datgene waar de mens voor vecht!



Na mijn besprekingen van donderdag heb ik voor mijzelf duidelijk gekregen dat er een paar waardes/woorden in mijn concept heel belangrijk zijn, dat zijn: Strijd, Trots, Passie, Protest en Overwinning.  Vanuit hier wil ik meer onderzoek doen naar de verschillende culturele minderheden en naar de manier waarop zijn strijden voor hun land of wil.
Ondertussen ga ik ook vorm onderzoek doen en op zoek naar duidelijke beelden, maximaal 5 die mijn verhaal duidelijk vertellen naar de kijker.

2 opmerkingen:

  1. Goed, bezig. Duidelijk waar je je op gaat richten. Ook fijn dat je vanuit je stage tips hebt gekregen. Ga je nu meer beelden verzamelen van die 4 begrippen die belangrijk zijn voor je? Of wat voor methode ga je daarvoor gebruiken? :) Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Duidelijk onderwerp, goed bijpassende afbeeldingen.
    Het overkoepelende gaat dus als ik het goed begrijp over je 5 kernbegrippen; strijd, trots, passie, protest en overwinning. Dit is dus belangrijker dan wat er nu gebeurt in Cataloniƫ (als ik het goed spel ;)) Het gaat dus over een geheel, van allerlei culturele minderheden, niet over die ene specifieke?

    BeantwoordenVerwijderen