woensdag 13 februari 2013

Ontwerp proces




 

 

Momenteel ben ik druk bezig met het ontwerpproces, hiervoor heb ik ook gekeken naar verschillende soorten protesten, en daar 2 uitgehaald die mij het meeste aanspreken. De destructieve protesten (Rellen en hooligans) En de naakt protesten (streakers?) Dit zijn twee uitersten maar het is juist ook een uitdaging om deze te combineren. Maar uit deze protesten is er makkelijk een bepaalde vormentaal uit te halen, net als een kleurbeeld en materialen.
In het begin zullen er veel bomberjacks met capuchons te zien zijn en ik wil uiteindelijk naar luchtige en elegante jurken toe werken. Deze zullen van dunne zijde zijn (crepe de chine) of mesh. Maar ik kan ze niet naakt laten rondlopen daaronder en daarom wil ik ook lingerie gaan maken. Omdat dit een vak apart is zal ik geholpen moeten worden maar ik hoop wel dat ik mijn verhaal ook op deze manier duidelijk kan maken.

Lingerie staat voor mij onder andere voor vrijheid, je kan onder je kleding dragen wat je wil zonder dat iemand het ziet. Maar je kan het ook juist laten zien. Vrouwen zijn dan zeker van zichzelf en hebben dan ook veel zelfvertrouwen. (Je kan een statement maken.)
Verder geeft lingerie ook bescherming en dat is ook een aspect dat ik mijn collectie verwerk, vooral in het begin maar dat is iets wat altijd nodig zal zijn. 

Nu ben ik begonnen met een paar schetsen maken, en heb ik de basis patronen gekregen. Dus kan ik gaan beginnen met het ontwerpen en toiles maken zodat ik ze voor de midterm af heb!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten