maandag 18 maart 2013

Las Divisas - Hierros de Toros


Na de midterm is gebleken dat ik snel keuzes moet gaan maken en vooral betreft prints en stof bewerkingen! Ik moest ook gaan beslissen wie mijn groep is en waarvoor ze staan! 
De 'wie' heb ik nu kunnen beantwoorden! Via mijn moeder ben ik op de divisas gekomen. Dit is iets typisch Spaans en wat een gebruik is bij het stierenvechten. Wanneer een stier de arena binnen komt, heeft deze een rozet (divisa) op zijn rug zitten. Hierop staan het wapen van het geslacht en familie waar het vandaan komt. Deze stier draagt en is dus de trots van die familie. Dit is een eeuwen oude traditie!

Ik wil dit ook bij mijn modellen doen. Zij zullen ook allemaal mijn wapen dragen. Ze zullen daar ook trots op zijn! Op deze manier is het ook duidelijk dat ze bij elkaar horen en ook mijn trots zijn!
Om mijn eigen wapen te maken heb ik onderzoek gedaan naar de oude wapens. De kenmerken hiervan en ook hoe ik dus mijn eigen wapen wilde maken. Ik heb papier, verf en een grote kwast gepakt en ben non-stop tekens gaan schilderen. Hieronder een aantal:

 

 

 Vanuit deze schetsen heb ik er een kunnen kiezen, deze heb ik weer 'strak' en grafisch gemaakt door middel van illustrator en nu is hij af. Uiteindelijk zal ik deze machinaal laten borduren en hiervan rozetten laten maken. Verder kan ik mijn wapen ook op mijn vlaggen en in mijn prints gebruiken!

Mijn wapen:
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten